Layers |
Επιλέγετε μέσω φίλτρων ή στην οθόνη τα Layer που θα παραμείνουν Thaw ενώ όλα τα υπόλοιπα γίνονται Freeze. Χρησιμοποιώντας την ZF και την ZFF εναλλάξ μπορείτε να απομονώνετε κάποιο τμήμα του Σχεδίου και να επαναφέρετε το υπόλοιπο σχέδιο με ευχέρεια. |
ZF |
Την καρτέλα που ανοίγει για «επιλογή βάσει φίλτρων» μπορείτε να την απορρίπτετε με Esc και να συνεχίζετε την εντολή. Αν έχετε ένα σύνολο Layer που χρειάζεται να τα απομονώνετε συχνά, τότε αν τα επιλέξετε από το πεδίο “Layer” της καρτέλας, μπορείτε γρήγορα να τα επανορίζετε σε κάθε νέα χρήση της εντολής πληκτρολογώντας «Υ» και Enter όταν ανοίγει η καρτέλα. |
Επανέρχονται σε κατάσταση Thaw όσα Layer είναι Freeze.
Χρησιμοποιώντας την ZF και την ZFF εναλλάξ μπορείτε να απομονώνετε κάποιο τμήμα του Σχεδίου και να επαναφέρετε το υπόλοιπο σχέδιο με ευχέρεια. |
ZFF |
Επιλέγετε μέσω φίλτρων ή στην οθόνη τα Layer που θα παραμείνουν στα χρώματά τους ενώ όλα τα υπόλοιπα εμφανίζονται με σκούρο γκρι χρώμα 251. Χρησιμοποιώντας την ZFG και την ZFGG εναλλάξ μπορείτε να γίνονται διακριτά διάφορα αντικείμενα σε κάποιο τμήμα του Σχεδίου και να επαναφέρετε το αρχικά χρώματα με ευχέρεια. |
ZFG |
abc |
123 |
abc |
123 |
Την καρτέλα που ανοίγει για «επιλογή βάσει φίλτρων» μπορείτε να την απορρίπτετε με Esc και να συνεχίζετε την εντολή. Αν έχετε ένα σύνολο Layer που χρειάζεται να τα απομονώνετε συχνά, τότε αν τα επιλέξετε από το πεδίο “Layer” της καρτέλας, μπορείτε γρήγορα να τα επανορίζετε σε κάθε νέα χρήση της εντολής πληκτρολογώντας «Υ» και Enter όταν ανοίγει η καρτέλα. |
Επανέρχονται όλα τα Layer στα χρώματα που είχαν πριν την εκτέλεση της εντολής ZFG.
Χρησιμοποιώντας την ZFG και την ZFGG εναλλάξ μπορείτε να γίνονται διακριτά διάφορα αντικείμενα σε κάποιο τμήμα του Σχεδίου και να επαναφέρετε το αρχικά χρώματα με ευχέρεια. |
ZFGG |
Τα αντικείμενα που ανήκουν στο Layer που επιλέγετε αναβοσβήνουν καθώς μετακινείτε το ποντίκι στην οθόνη.
Καταμετρώνται επίσης τα αντικείμενα που υπάρχουν σε αυτό το Layer κατά είδος και αριθμό. |
LLOL |
abc |
123 |
abc |
123 |
Command: LLOL |
744 Objects: 278..TEXT, 136..LINE, 56..CIRCLE, 46..HATCH, 189..LWPOLYLINE, 32..INSERT, 7..ARC OK.... το Layer που αναβόσβηνε ήταν : ''Endeixeis'' LLOL. |
Μετακινείτε το mouse στην οθόνη (χωρίς να επιλέγετε τίποτα) και όλα τα αντικείμενα που είναι στο Layer Που επιλέξατε, αναβοσβήνουν. |
Εισάγονται στο Σχέδιο νέα Layer από προκαθορισμένα αρχεία της επιλογής σας (ZLAYINS1-5) τα οποία μπορείτε και να αλλάζετε. |
ZLAYINS |
Στην καρτέλα που ανοίγει εμφανίζονται τα Layer που θα εισαχθούν. (Name, Color, Ltype). Στο συγκεκριμένο παράδειγμα έχει οριστεί να διαβάζεται το αρχείο της εντολής ZLAYINS3 (Επεξεργασία 3). Αν θέλετε να ορίσετε ποιο από τα 5 αρχεία Επεξεργασίας θα διαβάζει η εντολή μπορείτε να τρέξετε την εντολή ZVFE ή κάποια από τις ZLAYINS1-5. |
ZLAYINS1-5 |
Επιλέγετε ποιο από τα 5 διαθέσιμα αρχεία θα διαβάζει η εντολή ZLAYINS κατά την εκτέλεσή της ώστε να εισάγονται τα αντίστοιχα Layer. |
Πληκτρολογώντας ZLAYINS1, 2, 3, 4, 5 ορίζετε ποιο αρχείο θα διαβάζει η εντολή ( το 1, το 2, το 3, το 4 ή το 5) ανάλογα, και μπορείτε αν θέλετε να το επεξεργαστείτε κιόλας. Τα ίδια μπορείτε να κάνετε και αν τρέξετε την παραπάνω εντολή ZVFE. |
Command: ZLAYINS1 |
Αν επιλέξετε Όχι τότε έχετε απλώς ορίσει η εντολή ZLAYINS1 να διαβάζει το αρχείο «1» και η εντολή τελειώνει. Αν επιλέξετε Ναι ορίζονται τα ίδια ως άνω και η εντολή συνεχίζει ανοίγοντας το αρχείο των Επεξηγήσεων 1 για την εισαγωγή Layer: |
Αν στην συνέχεια τρέξετε την εντολή ZLAYINS θα εισαχθούν τα Layer όπως τα έχετε ορίσει στο παραπάνω αρχείο. |
ZVFE |
Ανοίγει καρτέλα όπου μπορείτε να δείτε και να επεξεργαστείτε τα αρχεία που μετέχουν στις διάφορες εντολές. Μπορείτε ακόμη να επιλέξετε και ποια κατηγορία αρχείου θα διαβάζει η εκάστοτε εντολή όταν αυτή εκτελείτε. |
Ανοίγει αρχείο Notepad όπου σε κάθε γραμμή εμφανίζονται τα Layer του Σχεδίου σε μορφή : Layer '?' Color '?' Linetype. Μπορείτε, εκτός των άλλων, να αντιγράψετε αυτά τα στοιχεία στα αρχεία Επεξεργασίας της εντολή ZLAYINS και να τα εισάγετε σε άλλα σχέδια όποτε θέλετε. |
ZLAYLISTP |
Η εντολή διαβάζει τα Layer που είναι καταχωρημένα σε ένα από τα αρχεία των εντολών SDD1-SDD5 και αν αυτά είναι ανοιχτά τα κλείνει ή εάν είναι κλειστά τα ανοίγει. Η εντολή αυτή καθιστά εύχρηστη την διαχείριση σχεδίων με πολλά αντικείμενα ή περιπτώσεις κάποια Layer δίνουν πληροφορίες όταν είναι ανοιχτά και μπορείτε να τα κλείνετε για να έχετε ποιο καθαρή εικόνα του Σχεδίου. Η ίδια εντολή ανοίγει ή κλείνει τα Layer ανάλογα με το αν είναι κλειστά ή ανοιχτά αντίστοιχα. |
SDD |
Η εντολή διαβάζει τα Layer που είναι καταχωρημένα σε ένα από τα αρχεία των εντολών SDD1-SDD5 και αν αυτά είναι ανοιχτά τα κλείνει ή εάν είναι κλειστά τα ανοίγει σε Xref του Σχεδίου που έχετε επιλέξει. Λειτουργεί όπως η παραπάνω εντολή SDD με την διαφορά ότι εξετάζει μόνο τα Layer των Xref.
|
XDD |
Αλλάζετε το Xref που χρησιμοποιούν εντολές όπως η XDD.
Μπορείτε να τρέξετε αυτήν την εντολή όσες φορές θέλετε στο ίδιο Σχέδιο και να επιλέγετε τα διαφορετικά Xref. |
XDDA |
SDD1 |
Επιλέγετε ποιο από τα 5 διαθέσιμα αρχεία θα διαβάζει η εντολή SDD κατά την εκτέλεσή της ώστε να ανοίγουν ή να κλείνουν τα αντίστοιχα Layer. |
Πληκτρολογώντας SDD1, 2, 3, 4, 5 ορίζετε ποιο αρχείο θα διαβάζει η εντολή SDD ( το 1, το 2, το 3, το 4 ή το 5) ανάλογα, και μπορείτε αν θέλετε να το επεξεργαστείτε κιόλας. Τα ίδια μπορείτε να κάνετε και αν τρέξετε την παραπάνω εντολή ZVFE. |
Command: SDD |
Αν επιλέξετε Όχι τότε έχετε απλώς ορίσει η εντολή SDD να διαβάζει το αρχείο «1» και η εντολή τελειώνει. Αν επιλέξετε Ναι ορίζονται τα ίδια ως άνω και η εντολή συνεχίζει ανοίγοντας το αρχείο των Επεξηγήσεων 1 για άνοιγμα ή κλείσιμο Layer: |
Μπορείτε να ορίζετε και Wildcards (ειδικούς χαρακτήρες) στις ονομασίες των Layer που ορίζετε. Αν π.χ. γράψετε “VEG*” τότε θα ανοιγοκλείνουν όλα τα Layer που αρχίζουν από VEG... Αν στην συνέχεια τρέξετε την εντολή SDD θα ανοίγουν ή θα κλείνουν τα Layer όπως τα έχετε ορίσει στο παραπάνω αρχείο. |
ZLAYLIST |
Ανοίγει αρχείο Notepad με τα ονόματα των Layer που υπάρχουν στο Σχέδιο. Μπορείτε, εκτός των άλλων, να αντιγράψετε αυτά τα στοιχεία στα αρχεία Επεξεργασίας της εντολή SDD ή της ZLAYREN και να ορίσετε τις ιδιότητές τους. |
CTOLAY |
Αντιγραφή των επιλεγμένων αντικειμένων σε υπάρχον ή νέο Layer. |
Αφού πατήσετε ΟΚ μπορείτε να επιλέξετε ακόμη αν όλα τα αντικείμενα θα αποκτήσουν Color ή LineType “bylayer” ή θα διατηρήσουν αυτό που έχουν. |
ZONELAY |
Όσα αντικείμενα επιλέγετε μεταφέρονται σε ένα υπάρχον ή νέο Layer διατηρώντας το Color και το Linetype τους. Τα αρχικά αντικείμενα σβήνονται. Αν π.χ. κάποιο αντικείμενο έχει χρώμα κόκκινο (not bylayer) ή ανήκει σε Layer που έχει χρώμα κόκκινο τότε και στις δύο περιπτώσεις αυτό το αντικείμενο να μεταφερθεί στο νέο Layer χρώμα κόκκινο. Το ίσιο ισχύει και για τα Linetypes |
abc |
123 |
abc |
123 |
ZLAYREN |
Μετονομασία Layer από προκαθορισμένη Λίστα που μπορείτε να αλλάζετε, ή από ελεύθερη Επιλογή. Η πιο συνήθης χρήση της εντολής είναι κατά την ηλεκτρονική παράδοση κάποιου Σχεδίου όπου οι κωδικοποιημένες ονομασίες κάποιων Layer (όπως συνηθίζεται σε ένα Γραφείο) αλλάζουν προς αποσαφήνιση των περιεχομένων αυτών των Layer στους παραλήπτες εκτός Γραφείου. Π.χ. Μπορείτε να έχτε ορίσει το Layer “H_THM” να μετονομάζεται σε “Hatch_Thermomonosis” κατά την παράδοση του Σχεδίου. Άλλη περίπτωση χρήσης της εντολής είναι όταν έχετε π.χ. αντικείμενα στα Layer Diaf1, Diaf2, Diaf3 κ.λ.π. και θέλετε όλα αυτά να μεταφέρονται στο Layer “Diafora” κατά την Παράδοση. |
Command: ZLAYREN [F1:?]=επιλογή Το LAYER ‘DR’ υπάρχει στο Σχέδιο! Να γίνει .....? <Dromos> : |
Αν πατήσετε F1 ή «?»: Ανοίγει λίστα με τα Layer του Σχεδίου όπου μπορείτε να επιλέξετε τα αντικείμενα του Layer ‘DR’ να μεταφερθούν σε κάποιο άλλο. Αν πατήσετε Enter: Σας ζητείτε να επιβεβαιώσετε την αλλαγή του Layer ‘DR’ σε ‘Dromos’. Αν γράψετε κάποιο όνομα: Σας ζητείτε επιβεβαίωση και αν το Layer υπάρχει τότε τα αντικείμενα του Layer ‘DR’ μεταφέρονται σε αυτό ή αν δεν υπάρχει τότε δημιουργείται νέο με Color και Linetype όπως του ‘DR’. |
OK..259 αρχικά Layer 2 Layers μετονομάστηκαν [Επεξεργασία-1] |
ZLAYREN1-2 |
Επιλέγετε ποιο από τα 2 διαθέσιμα αρχεία θα διαβάζει η εντολή ZLAYREN κατά την εκτέλεσή της ώστε να μετονομάζονται αντίστοιχα τα Layer. |
Πληκτρολογώντας ZLAYREN1 ή ZLAYREN2 ορίζετε ποιο αρχείο θα διαβάζει η εντολή SDD ( το 1 ή το 2) ανάλογα, και μπορείτε αν θέλετε να το επεξεργαστείτε κιόλας. Τα ίδια μπορείτε να κάνετε και αν τρέξετε την παραπάνω εντολή ZVFE. |
Command: ZLAYREN1 |
Αν επιλέξετε Όχι τότε έχετε απλώς ορίσει η εντολή ZLAYREN να διαβάζει το αρχείο «1» και η εντολή τελειώνει. Αν επιλέξετε Ναι ορίζονται τα ίδια ως άνω και η εντολή συνεχίζει ανοίγοντας το αρχείο των Επεξηγήσεων 1 για μετονομασία Layer: |
Αν στην συνέχεια τρέξετε την εντολή ZLAYREN τα Layer θα μετονομάζονται όπως τα έχετε ορίσει στο παραπάνω αρχείο. |
2R |
Αντιγραφή αντικειμένων σε επιλεγμένο Layer και μεταφορά των αρχικών σε Layer με όνομα το αρχικό και επίθεμα της επιλογής σας. |
Μπορείτε να κάνετε και μόνο μεταφορά των αρχικών σε Layer που θα έχει σαν όνομα τον συνδυασμό του αρχικού ονόματος του Layer του αντικειμένου και επίθεμα της επιλογής σας. Η εντολή δημιουργήθηκε από την ανάγκη κάποια αντικείμενα που βρίσκονται σε Layer το οποίο είναι ανοιχτό κατά την εκτύπωση να μην φαίνονται. Έτσι επιλέχθηκε η διαδικασία να μεταφέρονται σε Layer το οποίο ορίζεται κλειστό και η ονομασία του είναι ίδια με το αρχικό με επίθεμα “_OFF” στο τέλος. Με την ονομασία αυτή γίνεται κατανοητό, κατά την σχεδίαση, το αρχικό Layer προέλευσης αυτού του αντικειμένου. |
Command: 2R Γράψτε την κατάληξη που θα προστίθεται στο Layer που θα ορίζεται να μείνει κλειστό ? < _OFF > : |
Επιλέξτε 1 αντικείμενο για μετατροπή : |
Αν π.χ. επιλέξετε μία γραμμή που είναι στο Layer “KT” αυτή θα μεταφερθεί στο Layer “KT_OFF”. |
Επιλέξτε 2 αντικείμενο για μετατροπή : |
Αν π.χ. επιλέξετε ένα κύκλο που είναι στο Layer “Diafora” αυτός θα μεταφερθεί στο Layer “Diafora_OFF”. |
OK... Η εντολή έγινε σε 2 αντικείμενα. 2R |
LLL |
Αναγράφεται κάτω δεξιά στην οθόνη η τρέχουσα επιλογή της εντολής LMAN των Express Tools. Αν χρησιμοποιείτε τις ρυθμίσεις LMAN των Express Tools τότε η εντολή σας υπενθυμίζει ποιο Lman είναι τρέχον. |
Command: LLL |
Αν δεν εμφανιστεί κάποιο LMAN τότε ή δεν έχει οριστεί κανένα ή ενημερώνεστε ότι υπάρχουν Layer στο Σχέδιο που δεν έχουν οριστεί στο τρέχον LMAN. |
DELLFIL |
Σβήνονται όσα Layer Filter υπάρχουν στο Σχέδιο. |
ZYPLAY |
Υπόμνημα Layer με επεξηγήσεις και κατηγοριοποίηση των αντικειμένων του Σχεδίου. |
Δημιουργείται μία Λίστα στην οθόνη (υπό μορφή υπομνήματος ) όπου εμφανίζονται τα στοιχεία των Layer που υπάρχουν στο Σχέδιο. Για κάθε Layer εμφανίζονται: το όνομα, επεξήγηση, τα είδη αντικειμένων που περιέχει και τα διάφορα color και linetype.
Η εντολή χρησιμοποιείτε είτε κατά την ηλεκτρονική παράδοση Σχεδίου όπου επεξηγείτε για κάθε Layer τι περιέχει και ποια η σημασία του ή για να έχετε εποπτεία των αντικειμένων που υπάρχουν σε κάθε Layer. |
Command: ZYPLAY |
Το μήνυμα αυτό εμφανίζεται (συνήθως τις πρώτες φορές που τρέχετε την εντολή) όταν δεν έχει γραφεί κάτι στο αρχείο Επεξηγήσεων. Η εντολή θα συνεχίσει κανονικά αλλά μετά από κάθε τύπο Γραμμής θα προστίθεται η φράση “χωρίς περιγραφή”. Προτείνεται να ενημερώνετε το αρχείο επεξηγήσεων ώστε σε κάθε υπόμνημα Γραμμών να μπαίνουν αυτόματα και οι επεξηγήσεις. |
Εντολές που ανοίγουν τα αρχεία επεξεργασίας : ZYPLAY1, ZYPLAY2 Σε αυτά τα αρχεία μπορείτε να γράψετε την επεξήγηση κάθε ονόματος Layer. Οι τύποι Γραμμών στις επεξηγήσεις χωρίζονται ανάλογα με το Linetype και το χρώμα. |
Επιλέξτε σημείο Εισαγωγής Υπομνήματος Layer : |
Επιλέγετε σημείο στην οθόνη και σχεδιάζονται τα παρακάτω: |
Αριστερά: Αναγράφεται το όνομα του Layer.
Στην μέση: Ανάλογα με τα αντικείμενα αυτού του Layer σχεδιάζεται μία γραμμή για αντικείμενο που έχει άλλο χρώμα από bylayer και άλλο ltype από bylayer.
Δεξιά: Αναγράφεται η επεξήγηση από τα ανάλογα αρχεία (ZYPLAY1 ή ZYPLAY2) και το είδος των αντικειμένων που υπάρχουν σε αυτό το Layer. |
ZYPLAY1-2 |
Επιλέγετε ποιο από τα 2 διαθέσιμα αρχεία θα διαβάζει η εντολή ZYPLAY κατά την εκτέλεσή της ώστε να αναγράφονται οι αντίστοιχες επεξηγήσεις στο Υπόμνημα. |
Πληκτρολογώντας ZYPLAY1 ή ZYPLAY2 ορίζετε ποιο αρχείο θα διαβάζει η εντολή ZYPLAY( το 1 ή το 2) ανάλογα, και μπορείτε αν θέλετε να το επεξεργαστείτε κιόλας. Τα ίδια μπορείτε να κάνετε και αν τρέξετε την παραπάνω εντολή ZVFE. |
Command: ZYPLAY1 |
Αν επιλέξετε Όχι τότε έχετε απλώς ορίσει η εντολή ZYPLAY να διαβάζει το αρχείο «1» και η εντολή τελειώνει. Αν επιλέξετε Ναι ορίζονται τα ίδια ως άνω και η εντολή συνεχίζει ανοίγοντας το αρχείο των Επεξηγήσεων 1 για μετονομασία Layer: |
Αν στην συνέχεια τρέξετε την εντολή ZYPLAY οι επεξηγήσεις των Layer που θα αναγράφονται στο Υπόμνημα θα είναι όπως τα έχετε ορίσει στο παραπάνω αρχείο. |
Για AutoCAD 2010-20xx, BricsCAD, GstarCAD, ZwCAD |
@ |
@ |
@ |
@ |
@ |